torsdag 7 februari 2013

Är jag onormal?

Det är såklart inte alltid roligt att laga mat. Men jag gör det för att jag vill att barnen ska få i sig riktig mat. 
Det är defintivt inte roligt att säga nej till godis och glass eller slushies eller vad det nu kan vara för att jag inte gillar vad de innehåller. Jag har varit rätt strikt med socker, men nu har jag övergått till att vara strikt med konserveringsmedel och färgämnen etc. Jag tycker inte de har i en liten barnkropp att göra. Det finns ju hur mycket studier som helst att de orsakar koncentrationssvårigheter, sömnsvårigheter, allergier. Barn idag är konstant sjuka. Mina vänner vabbar som aldrig förr, ändå proppar vi dem fulla med Alvedon, vaccinationer, antibiotika. Och det är ju för att vi vill att de ska vara friska. Och sen lite halvfabrikatmat, godis, glass, läsk på det, för det är ju fredag. (lördag, söndag och så lite fetisdag på det) Försäkringskassan slår nya rekord varje år, alltså blir vi inte ett dugg friskare. Nu är det istället diabetes, fetma på barn och dessa luftrörsproblem och kräksjukor. Var kommer de ifrån? När jag var lite var det inte hela förskoleklasser som fick kräksjuka, det drabbar inte hela ledningsgrupper och de utan barn. Alltså måste det vara våra ohälsosamma barn som är nyckeln till det hela.
Tänkte överraska mina barn och hämta dem i pulka och har gjort varm choklad. Vissa vet inte ens hur man gör varm choklad. Tror att det är choklad i O´boy. 
Det är TRE (3) ingredienser. Och det är inte jobbigt, det tar fem min. Vissa ger sina barn fiskpinnar till middag. Det tar nästan lika lång tid att vända en fiskfilé i lite ströbröd och steka på. Varför blev det så fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar