måndag 13 augusti 2012

Sov

skitdåligt inatt. Låg uppe och tänkte på alla möjliga saker.
Mest vår fest som är på lördag.
Vi har det mesta på plats, men det är lite pyssel kvar. Maten är fixad. Det blir grillbuffé med inhyrd personal. Sen ska jag göra galet goda (hoppas jag) rabarber och flädermojitos. Sen tror jag underhållningen typ är på plats, dj bokad.

Förskolans första dag i dag.
Dottern vaknade rätt tidigt, vilket borde ha varit en bra start. Men det tog lite tid att klä på och äta frukost och så. Sen vaknade lilleman 8:15 och det var då det blev lite problemas. Gick upp till honom för att klä på, när jag kommer ner är dottern borta. Hittar henne i lekstugan. Puh.
Min plan var att vara på dagis innan kvart i nio då storbarnsgruppen har samling. Knögglade in barnen, kom väl runt fem i.. Bra första dag..
Lilleman såg lite förvirrad ut, medans dottern var i koma. Lämnade in lilleman snabbt för att fokusera på denna lilla apunge som krampaktigt höll sig fast vid mig. Pedagogerna hade dukat fram frukost. Dottern knaprade på tre corn flakes. Efter ett litet tag slappnade hon av och sa att jag kunde gå hem.

När jag hämtade kom jag snabbt fram till att jag inte hade packat med varken sängkläder eller napp till lilleman. De hade bäddat fint till honom ändå. Lilleman använder knappt napp, jag tycker inte det ser så trevligt ut men självklart ska det ju finnas ett par stycken hos dem.

Matlådan från Matkomfort. Idag var det en galet god fiskgratäng. Det äter jag alldeles för sällan. Dottern var lite skeptisk men lilleman åt med god aptit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar