söndag 12 augusti 2012

Vinbärsgelé

Gjorde precis min absolut första vinbärsgelé.. Vet faktist inte hur resultatet blev, smakade lite när det var varmt, smakade sött, varm och klibbigt... Vilket kunde ha kommit från vilken porrfilm som helst. Men vinbärsgelé var alltså det..

Åkte ut en tur med båten på förmiddagen. Skulle möta upp en kompis som bor i Kummelnäs. Sen messade jag en annan kompis som också bor där och vi sammanstrålade. Kidsen var lugna och glada, åt sin mat och lilleman somnade direkt efter maten i båten så vi kunde sitta kvar och fika.

Maken gnällde ännu en gång idag att han var hungrig. Denna gång ignorerade jag honom liiite för länge. Då körde han med hotet om middagen inte är klar om en halvtimme skulle han åka med dottern till donken. VILKET JÄDRA HOT!!!
Dock hade jag då himlans mysigt med min lille son. Vi plockade vinbär, smultron och blåbär tillsammans. Dottern och maken skulle ändå iväg till Arninge och leta djur i skogen. (!) Min make är aningens störd, men han tar ibland en terrängbil (det har väl alla?) och kör ut rakt ut i skogen och letar rådjur och vildsvin. Och dottern fullkomligt älskar det. Bättre än Kolmårdens safari. Men klockan var över sex och det är första dagen på dagis imorn, så för att de skulle komma hem i rimlig tid förstod jag att det nog kunde bli donken. Hon får ändå bara äta hamburgaren, helst med bara ett bröd, äppeljuice och sen äppelbitar. Inte så farligt. Hon har inte vetsakpen att det finns något annat, men jag antar att det kan ändras. Såser och chicken mc nuggets kommer jag hålla henne ifrån så länge jag bara kan.

Sonen och jag gick igång på en gammal biff borgougne som jag hittade i frysen. Lilleman bara åt och åt. Så tittade vi på Bilar på engelska, funkade finfint.
Somnade i tid gjorde de båda också, bara jag som sitter uppe fast klockan är över halvtolv.. Zzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar