torsdag 30 augusti 2012

Facebook på en ny nivå

Facebook finns där i min värld, gilla eller inte gilla liksom.
Men helt plötsligt ändrades den till timeline, och jag är inte lika intresserad av att gå in och läsa folks inlägg längre. Och så har jag hittat ett nytt intresse, Godmorgon my ass. En kompis startade denna slutna grupp på fejjan, och först tyckte jag väl inte att jag hade så mycket gemensamt med den, handlade om barn som sov dåligt. Jag har ett oerhört sömnbehov och sover 8-9 timmar per natt. Ruckas detta mår jag inte bra. Så jag är INTE avundsjuk på dessa mammor och pappor som blir terroriserade varje natt och mornar. Denna kompis som startade gruppen har haft helvetets helvete.

Men nuuu, nu handlar den om mat, gifter i kläder, trotsålder, precis sånt som jag gillar.
För jag är ju lite matnörd.
Skrev ett inlägg om maten på förskolan och fick massa råd, och helt plötsligt vågade jag gå fram till en av pedagogerna och fråga var jag kan vända mig för att förändra synsättet. Det är på tok för mycket halvfabrikat, polarbröd och skit.
Det mesta som jag haft synpunkter på har de faktist ändrat på.
Har barn på två avdelningar varav en lämnades ute och en inne. Ett himla pysslande, en ska kläs på hemma, den andra behövde inte ha overall och allt, det skulle istället bäras och hängas upp inne. Sjukt jobbigt. Är ungen påklädd vet man ju även om man glömt något. En gång lämnade jag in lilleman i tofflor, glömde vinterskorna, skitbra när det var -13....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar