söndag 9 september 2012

Gäster och fisk---

---luktar illa efter tre dagar. Det stämmer så galet bra, varför är det så??
Vi har haft gäster sedan i onsdagskväll. Jag vill ju gärna laga mat och fixa men dessa människor tar knappt undan tallriken efter sig. Och detta är min makes vänner. Vi passar upp som galningar.
Första dagarna var det helt okej, men nu är jag ganska glad över att de åker hem på tisdagmorgon. Bara en ynka middag kvar :-) Idag var jag dessutom borta hela dagen, vilket gav mig lite andrum.
Imorn blir det någon enkel mat.
Gjort hemmagjorda köttbullar med potatismos med rårörda lingon, bakat bröd, lagat hemmagjord pizza, ikväll körde vi stek med rostade rotfrukter och kantarellsås och lite gelé till.
Det är ju kul att laga mat, men börjat känna mig lätt utschasad, (hur det nu stavas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar