torsdag 27 december 2012

Handlat en hel del halvfabrikat idag

Med risk för att verka pretantiös... 
Vi ska ju ut på en längre resa, barnen har i stort sett alltid fått ta seden som den kommer men i och med att dottern varit såpass sjuk och inte ätit så bra på mer än en vecka kände jag att jag tvungen att bunkra lite barnmat och annat till flygresan och resan. Köpte lite gröt, våtservetter, välling, några barnmatsburkar, lite klämmisar, fyyyy hilvete vad dyrt?! Typ 500 spänn på Willy's. Jag har kompisar, vet ej hur ni gör som har barn som lever på barnmatsburkar, gröt och välling, och de är inte miljonärer. Och att bvc faktist förespråkar denna skit för att den är berikad. Då kan man väl köpa ett vitaminpiller om man är orolig? Jag fick ihop EN ynka kasse med grejor. Det gör jag på min favoritekobutik Eat också, men när man köper där är man pretto, köper man torrmjölksbaserad mat som borde kosta två spänn, skulle det kosta många tusen om året, det skulle räcka till en semester. 
Själv kokar jag Gyllenmustvälling för 12 spänn paketet, men just när vi är i Asien måste vi ha skakvälling. Havregrynsgröt kostar högst 15 spänn och räcker bra mycket längre än barngröt.. Våtservetter har vi bara köpt till våra resor, men det är mest istället för att tvätta händerna innan man ska äta, vatten finns ju på hotellet. För att torka barnstjärt tycker jag inte är lämpligt, jag vet inte vad som är i, men det går ju att får bort tuschpennamärken med dem.
Nestlé och Sempers styrelse sitter nog och asgarvar på sina möten.
Så lika mycket som när sockerdebatten kör igång, banna mig nu, men har jag inte liite rätt att det är löjligt att nånting blir fem gånger så dyrt bara det är en bebis på förpackningen?
Jag tänker ju såklart på miljöaspekten också, det blir en himla massa glasburkar och förpackningar av allt detta också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar