torsdag 27 december 2012

Julafton

Glömde bort att det varit julafton.. En sån liten petitetess..
Vi hade en mycket trevlig dag och kväll. Hela julhelgen har varit behaglig. Vi firade flera dagar. På lördagen skulle vi fira med svägerskan och familj hos min makes pappa. Då fick vi leja bort dottern pga att hon hostade och har haft lite feber, de har en 2,5 månadersbebis. Då fick barnen en fantastisk kälke, nästan synd att vi åker iväg. Nästa dag åkte vi hem till några vänner och hade lite förjulafton.
På morgonen var jag tvungen att åka till stallet, det var kanske det dummaste. Hade glömt att det var måndag, tog med mig dottern, men då kunde vi inte rida. Mockade och gjorde fint istället. Men dottern var ynklig, frös och grät :(
Sen hade vi fixat en tomte som kom med lite julklappar. Alltså minen från mina barn när tomten kommer. Priceless. Lilleman hälsade och tittade storögt. Tog till och med i hand när han gick.
Sen åkte vi till mina föräldrar där även min mans föräldrar och min bror och min svägerska var med sina föräldrar. Stort sällskap. Så öppnade vi presenter. Jag hade önskat mig förbrukningsartiklar dvs eko skumbad, schamp, solskydssfaktor, hudkrämer till barnen. De fick massa leksaker istället. Två presenter stack ut mitt i allt, ett par leopardballerinaskor, och en skinnväska köpt på loppis. Det var det enda dottern lekte med. Annars fick hon nåt dataspel, Play to Learn som var väldigt komplicerat. TVÅ iPads har vi. Det var ju verkligen vad vi behövde bland alla pedagogiska appar. Sonen fick runt 20 bilar. Suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar