måndag 10 december 2012

Mysigt med helg?

Trodde inte vi hade bokat in så mycket som vi hade denna helg. Kändes inte så. Men vi var på en släktjulfest med mina föräldrar, hade brunch för några kompisar, hade mina och makens föräldrar över på middag i söndags. Jag hade i och för sig förberett middagen igår flera dagar innan, biff bourgogne. Himla smart rätt, den sköter sig lite själv. Och det blev kvar av julfestens efterrätt, gudomlig tryffelkladdkaka. Min mamma hade köpt Daimglass till alla barnen och hon frågade mig nervöst om det var ok. Jag sa att hon är gammal nog att få äta vad hon vill. Jag kommer inte själv erbjuda det, men hon får äta det hon blir bjuden på. Hon fick lite med chokladsås, spännande värre. Men så såg hon oss sitta och äta chokladkakan, hon sköt bort glasstallriken och frågade om hon fick smaka. Sen satt hon andäktigt och åt upp denna fantastiska skapelse. Inga andra barn ville ha, men det är kul att hon gillar saker med riktig choklad i, det var säkert 75%.
Brunchen var fullt kaos, men de har också barn, så det löste sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar