lördag 21 juli 2012

Jag är värdelös..

...på att skriva här.
Men jag njuter så av sommaren, skärgården, att maken är ledig ca tre veckor till och att galet mycket hallon kommit på våra hallonbuskar.
Vi åker fram och tillbaka med båten lite hursom denna sommar. Är ute ca 5-6 dagar i sträck, sen hemåt, ladda batterierna, packa om lite. Laga mat på båten är lite speciellt. Det blir rätt samma lika.. Pasta/couscous/potatis med kött/kyckling, typ. Fransk dressing med en jäkla massa fransk senap gör jag numer i sömnen.
Hade ett gäng grannar på middag igår. Gjorde supergoda pizzor som verkligen uppskattades. Sen blandade vi till ett gäng olika drinkar för att testa vad folk gillade. Fläder, rabarbersaft, mynta, rom och citron var basen. Blev riktigt gott.
Ikväll är det middagsbjudning igen och jag mitt lilla tråko har hängt i köket hela dagen. Nu blir det hemrökt kött, egenodlad potatis med egen ruccola, blåbärspaj med egenplockade blåbär. Sen ska jag göra lite glass. Men det kan jag göra när gästerna kommit.
Dottern och mat har jag gett upp lite. Jag får lita på att hon äter när hon är hungrig. Lever på pasta, mozzarella, kalkonskinka, äpplen och gammaldags mjölk. Sen har hon även börjat gilla paki, (paprika) så det får hon en del. Mycket svårt att hitta ekologisk ute i skärgården, den är galet besprutad.
Gjorde en deal med henne att om hon äter upp maten får hon glass. Kan tala om att hon fått två ynka glassar på hela sommaren. Men hon är helt införstådd vad som gäller i alla fall. Tittar på glassboxen och säger Nenna inte äte upp maten... Hemsk mamma man är. Lilleman å andra sidan skulle kunna få hur många glassar som helst, för han slickar tallriken och ber gärna om mer. Men han får ingen glass överhuvudtaget, då skulle han säkert se ut som en boll!

Har äntligen fått min lilla beautybox från Peachy picks. Himla skoj. Den var väl inte den mest upphetsande upplevelsen, men jag köper vad jag kan ekologiskt, och då är det bra att kunna prova lite produkter innan man köper en stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar