måndag 30 juli 2012

Uppe med tuppen!

Oj, oj, hur ska jag förklara detta?
Klockan sju bestämde sig lilleman för att vakna... Inte jättetidigt, men man är man uppe och facebookar och lägger sig sent är det det.
Idag tänkte jag hitta på nåt skoj med barnen. Men nu är klockan redan 12, lilleman är redo för en liten tupplur, fixar i trädgården, panerat lite fisk till kvällen. Slutar väl med att jag går och handlar. Dottern har precis lovat att vara en snäll flicka, vågar jag lita på detta?
Mannen kämpar i trädgården, han har lovat mig ett trädgårdsland. Så han har lånat en grävskopa av grannen och jämnar ut marken.
Fast jag har kommit på en lösning på en del problem. Pallkragar. Plantorna kommer upp en bit, vilket förhoppningsvis tar bort en del mördarsniglar, men sen behöver man inte bli kutryggig när man rensar ogräs. Nu ska jordgubbarna och potatisen froda till nästa år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar