söndag 29 juli 2012

Saggar ihop

Ställde mig på vågen imorse med min son, önsketänket skulle vara att min son vägde 17 kg.. tyvärr väger han runt 11,5,, och jag har ett par kg för mycket runt midjan.
Men vi ska få ett gym fem minuter bort i höst, så då ska det bli ändring på detta!
Fast vi har varit hemma hela helgen och fixat i trädgården, så lite fläsk kan ha gått åt. Vi säger så.
Dottern har varit så himla mogen och snäll länge nu. Hon visar sin lillebror saker, förklarar för honom om dagliga ting, ger honom alltid av sin mat och de har inga problem att leka med samma saker.
En av våra favoritsysslor är att handla när det bara är några saker som ska köpas. Men idag gick allt fel. Jag säger konsekvent nej till i stort sett allt, och hon brukar acceptera detta, men ikväll fick hon spelet och jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig. Gick inte alls att prata med henne när hon var hysterisk, så jag fick bära ut en sprattlande unge ur affären. Så jag sa att det kommer dröja innan vi handlar igen.
Kunde inte sova igårkväll och läste lite på FL kom över denna tråd: http://www.familjeliv.se/Forum-4-362/m65948472.html Nu var det inte i närheten, men va fasen tips emottages tacksamt, klart man inte vill ha sånna terroristungar..
Om ett par dagar drar vi ut med båten igen. Maken klagar över att vi behöver större båt, medans jag tycker det är mysigt när alla sover ihop. Man får tänka till lite vad gäller mat, men det löser sig. Dottern har ätit rätt bra nu ett par dagar, då kan jag slappna av lite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar