tisdag 31 juli 2012

Regn eller ej?

Igår stod det på alla mina väderappar att det skulle vara fint väder både igår och idag. Jag bestämde mig för att vattna blommorna. Kollade verkligen noga. Åker in till stan och det blir värsting hagel och regnoväder. ALLA appar visade fortfarande strålande sol, ingen prognos på mer än 0,1 mm regn.. 




Några vänner var ute vid Utö och de höll på att blåsa bort. Vi skulle åkt ut, men kom fram till att det nog var bäst att vänta till imorn.
Så vi badade och gosade med kidsen. Provade ett thaiställe som verkligen hade uräcklig mat. Take awayutbudet i denna förort är under all kritik. Finns sushi, pizza och thai.

Dottern äter galet mycket just nu. Så förvånad. Hon är en sån periodare. Så det kan nog bli en och annan glass. Men det är hon värd. Oftast vill hon bara ha en piggelin ändå. Det är typ som ett glas saft, och det dricker hon inte ens.

Ringde och bokade 18 mån.kontroll för lilleman. Två månader försent. Skulle varit där i juni, men sköterskan blev sjuk, sen glömde jag bort det. Inte varit särskilt aktiv på bvc denna gång. Tror jag har varit där 5-6 ggr i hans liv. Räcker med badrumsvågen och att han följer klädstorlekarna. Men det ska bli kul att se vad de säger. Han är väldigt olik sin syster. Snackar som en galning. Berättar när han är hungrig, har kissat, bajsat. Säger till om han vill ha mjölk eller vatten. Cool kille helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar