måndag 30 juli 2012

Min DUKTIGA tjej!

Min make är väldigt impulsiv av sig, så nu är gräsmattan nästan färdigutgrävd och planering i full gång.
Köpte precis ett bevattningssystem som styrs med timer. Himla smart. Tom eko, eftersom man inte står och strövattnar utan den vattnar på kvällen.

Gjorde några galet goda halvnyttiga muffins ikväll. Blandade lite av det jag hade hemma.
Dottern äter som bara den, men feedermamman kan inte låta bli att maxa protein och fettet i vad jag än gör. Idag åt hon nästan en hel förpackning salmalax, två ägg, några glas mjölk och en del pasta till middag.

Här är receptet på muffinsen:

1,5 del all bran flakes
1dl filmjölk
1/2 dl havregryn
1/3 physsylumfrön
1 tsk bakpulver
100 gr smält smör
3 ägg
1,5 dl socker
1/2 tsk krossad vanilj
1 dl kokosflingor
2-3 dl röda vinbär

Blanda ihop allt utom ägg och socker, det vispade jag poröst för sig.
Hade dem i ugnen ca 15 min på 190 grados!
Klart!

Laddat för en vecka med båten. Handlade massa god mat. Dock försöker vi dra ner lite på kolhydraterna, kött, fisk och rödvin får det bli!
Hade ett långt snack med dottern om hur man uppför sig i mataffären och sa att hon får inte följa med om det blir som dagen innan. Mamma vill inte bli arg på Nenna. En skamsen treåring lovade att inte ligga på golvet och skrika och inte tjata om gröööön glass. Och se, det funkade. Hon ville ha lite äppeljuice och Skyryogurt och det kunde jag gå med på. Stackarn hade redan fått gå runt på Plantagen precis innan.
Min DUKTIGA goa tjej <3 Tror knappast hon får prestationsångest över att jag sa att hon var en duktig tjej med mamma i affären

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar