måndag 9 juli 2012

Man ska inte klaga

Solen har skinit en del förr veckan och idag. Man ska inte klaga, men jag gillar verkligen när det är mulet. Ogillar alla larmrapporter om den skadliga solen, ogillar alla debatter om kemiska gifter i solkräm. Då passar mulet mig rätt bra.

Idag var buden många. Min kompis som varit här sedan förra torsdagen och jag "ville hitta på nåt". Vi har varit på landet, hängt med min dotters gudmor en hel dag grillat, plockat smultron, åkt båt, ridit, gjort flädersaft, gjort massor helt enkelt, så det var väl mer vi som ville åka nånstans. Men det slutade med vår badplats fem minuter bort. Dotterns bästa kompis kom också dit, jag gjorde pannkakor med kokos, grädde och extra ägg i, så de stod sig. Mysigt var det.
Dagen innan följde min kompis och hennes son med mig och Sienna för att rida. Vi tajmade det riktigt bra, så hennes son sov under hela tiden vi var där, så medans jag var ute och red, hängde hon med dottern som fick rida, klappa, borsta och pyssla med en annan häst. Dottern var helt salig.
När jag var ute och red mötte jag en gigantisk älg. Det var mäktigt.

Nu har min kompis åkt och efter att ha hängt med henne och haft dotterns gudmor här som sov över känns det bra tomt. Barnen somnade i rimlig tid också.. Mannen slötittar på nån Walander-skit-film..Vad ska jag göra? Vi har inget särskilt inplanerat på hela veckan. Jag ska göra lite ytliga saker som naglar, fotbehandling med svägerskan men det brukar ju ordna sig.

Igår gjorde jag klart hur mycket flädersaft som helst som jag frös in. Nu har jag precis laddat upp en 15-literskastrull med rabarbersaft, men det tar lite tid, den ska ligga och dra i tre dagar.

Funderar på att dra ut med båten en längre sväng till helgen, denna gång med lite mer planering, en rutt bestämd och bättre mathandling. Japp, då säger vi så :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar