fredag 12 oktober 2012

Aningens trött

Har varit själv med kidsen sen i tisdags. Dom har varit lite schizofrena dottern får psykbryt över minsta lilla, men de brukar som tur är lösa sig ganska snabbt, men det är irriterande när jag trodde vi var över denna fas. Oftast är det missförstånd, men lika ofta är det frustration över påklädning och t.ex vilken tallrik som hon ska ha. Suck, riktiga I-landsproblem. I Afrika har man inte olika tallrikar, favoritmössa eller olika flingor till frukost, då är det ingen som bryr sig om man inte äter upp frukosten, då tar nån annan den maten så får man skylla sig själv.
Min styvsvärfar har varit här sen i tisdags men han åkte imorse. Det är sjukt pinsamt att behöva ha "barnvakt" i sitt eget hus. Sen bor vi rätt litet också, så han har sovit på soffan och det kan ju inte kännas alltför roligt. Men jag ska såklart försöka fixa allt själv, laga mat och dona. Bjöd över makens bror och familj på köttbullar, stod och fasen trillade köttbullar så jag kunde bli galen. Ringer och frågar om de vill ha potatismos eller stuvade makaroner. Jaaaaaa säger deras 8-åring, varav jag gör båda. Somnade vid tio den kvällen, totalt utpumpad.

Idag skulle jag egentligen slutföra en konkurrensanalys åt ett företag. Men bestämde mig i sista stund sedan för att ha lilleman ledig från fs och åka och handla och fixa lite istället. Har inte börjat med detta ännu. Ska bara... Ja, jag började göra musli precis också.. Så nu luktar det löjligt gott i hela huset. Lilleman sover nu, så det skulle ju vara ypperligt att få detta gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar