lördag 27 oktober 2012

Helt död

Varit borta från hemmet fem nätter, going on the sixth. Jobbat väldigt mycket, var i Malmö på ett jättebra seminarium för Görannätverket. Väldigt inspirerande och jag blev peppad för att bli lite mer av en entrepenör. Hann även hälsa på en av mina bästa kompisar och bodde hos henne och vi åt på en så sjukt bra thairestaurang. Vi tog med hennes tvååring och hade väl inte väntat oss en lugn stund men det gick helt ok.
I torsdags var jag borta för min egen skull, gick på en förhandsvisning av Bond med en kompis. Jag är inte helt en fan av action, men Bond är alltid Bond. Det som var lite annorlunda var att man fick en plastpåse att lägga sin mobiltelefon i och det gick vakter med ficklampor för att se om man filmade, om de upptäckte någon så skulle de avbryta filmen direkt. Trodde först det var ett skämt, men ingen vågade i alla fall ta reda på det.
Var på aw igår, kom inte hem jättesent men rätt seg idag.
Idag har jag lagat mat i stort sett hela dagen, måste göra rätt för mig efter alla dessa pyttipanna och panerad torsknätter. En kväll hade min pappa barnen, jag orkade inte ens vara orolig. Han har aldrig hämtat barnen, frågade om de åt fisk och potatis. Ingen aning sa jag. Han tog dem till Humlan av alla stället, fast då undrade jag lite vad han höll på med. Inte ens jag skulle gå till en av Stockholms populäraste lekparker runt halvfyra en eftermiddag. Men han sa att det gick bra. Sen hade han tydligen ändrat sig och köpt biff stroganoff med pressad potatis på Hallen. Lyckad kväll!
Ikväll blir det utgång igen. Men jag känner att jag inte är på g. Ögonen svider och jag skulle helst vilja blunda. Halloweenfest och utklädning.. ZZZZZZZZ
Hängt med kidsen hela dagen, så det har inte riktigt varit aktuellt. När lilleman sov gjorde jag tre totalavancerade till 90% ekologiska lasagner. Med en hel zuchini, massa morötter och annat gott i. Får se hur den mottas, det är barnvakten som får den äran :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar