lördag 27 oktober 2012

Kärlek

Den här fantasin de har dessa små liv. Just nu leker dottern med sin nya påhittade kompis Karolina, jag vet ingen som hon vet som heter så. Det är tigrar på övervåningen som biter henne i tårna. Nu kom en till flicka som också heter Karolina, fast nu hittade jag hennes "kompisar" hon hade målat två flickor med mitt läppglans på spegeln. Nu ska de åka och handla hallon... Hon är så glad och har låtit mig laga mat halva dagen så jag sa att det inte gjorde nåt men hon får hjälpa mig att ta bort det.
- Jaaaaaaa, men vänta, jag vill ha en kram först.. #dör lite

På nätterna har dottern ett enormt närhetsbehov. Hon sover själv i sin säng till två-tre på natten sen ropar hon på någon av oss, så ska vi sova med henne. Ett antal gånger per natt väcker hon en och då vill hon sova på ens arm. Jag kan sova så rätt bra, men ibland vaknar jag av att armen somnat då tar jag bort henne och vänder mig om. Då kan man ibland få ett mungipegrepp som vänder en tillbaka. Åja armen. Det är sova armen. Gulligt, men inte faen ultimata sovrutinerna.... Men hon tackar oss genom att sov till runt åtta, men jag är löjlig borta i skallen om jag inte får 8-9 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar