söndag 14 oktober 2012

Singeldag med två kids

Mötte upp min kompis som gapade när jag kom gåendes till citytunneln med en unge i bärsele den andra gnällandes över att hon inte fick sitta på mina axlar. Hon tyckte jag var galen som gjorde detta alldeles allena. Sen vägrade dottern sätta på sig skyddshjälm men med lite lirk löste sig allt. Jag fick hjälp med att bära lilleman och så kom vi in i tunneln och då blev barnen som små ljus. Tittade storögt och intresserade. 
Inne i tunneln fanns fika serverat. Skatteåterbäring alltså. Kanelbullar, kaffe och nån äcklig sliskdricka. Jag hade med äppeljuice till barnen men kanelbulle kunde jag liksom inte neka dottern. Hon fick en som hon fick ge en bit till lillebror och jag snodde några tuggor. Hon märkte snart att hon blev rätt snuvad så hon fick en till som även den delades. På vägen ut såg jag henne helt plötsligt med en bulle till, hon hade alltså gått fram och bett någon om en bulle.. Jaja, mattalibanmamman tog tydligen ledigt idag.
Tunneln var en trevlig utflykt. Hade glömt mina hemnycklar, så jag fick mig en heldag ute, åkte hem till en kompis. Som tur var sov lillebror i över tre timmar, så vi hade en väldigt soft eftermiddag.
Nu ska vi äta hemmgjorda hamburgare med hemmagjord dressing och surdegsbröd från Matkomfort. Så.jädra.gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar