söndag 7 oktober 2012

Om du gör det här får du detta.. En mammas dilemma

Maken skulle på militärträff och jag och dottern ska på kalas så det slutade med att sonen fick följa med honom. Nu börjar jag dock sakna min lille pajsare. Tre dagar har jag hängt med dottern helt själv. 
Dock har han börjat bli en nattsuddare så jag fick lite gos och bus igårkväll efter att dottern gått och lagt sig.
Dottern tjatade om bullar. Har typ aldrig hänt, de måste ha pratat om kanelbullar på dagis eftersom det varit kanelbullens dag  i veckan. Men nu när hon börjar göra sig förstådd har jag lite svårt att säga nej. Så vi sätter igång att baka. Men den som säger att det är roligt att baka med barn kan fasen inte vara helt ärlig. De har noll förståelse för jäsning, värdelösa på att både knåda och städa efter sig :-) Bullarna blev väldigt ekologiska, det enda jag inte hade som var eko var kardemumma och pärlsocker. Halva smöret bytte jag ut mot kokosolja.

Under bakningens gång hann jag i alla fall göra en deal att det inte blev någon bulle om vi inte åt något först. Hade inte så mycket hemma, så vi gjorde smoothies med turkisk yogurt, frysta hallon, en till rutten fryst banan och lite spirulina och ägg i. Sen fick jag i henne två hårdkokta ägg. Men usch vad jag hatar att muta och säga "om du gör detta får du detta".. Och så är det så enkelt att göra för det funkar ju så bra att man liksom glömmer bort sig..



Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar