tisdag 16 oktober 2012

Egentid med sonen

Fick ett avbokat möte så bestämde mig för att ha en heldag med sonen. Vilken lyckad dag. Vi åkte till Junibacken och jag trodde ärligt inte han skulle ha något större utbyte av detta ställe. Men vad fel jag hade. Det var bara på ett annat sätt när jag är där med dottern, som också var äldre när hon var där första gången, så henne kan man ju alltid kunnat fråga om hon vill åka tåget eller se på teatern.
Lilleman gick runt och pekade på allt och alla, det var tåg, kaniner, katt, apa, bä bä, flagga, häst, hus trappa, klättra han upp för en stega sa han uppe, nerför en stege, nere. Teaterföreställningen satt han som ett ljus och ropade katten och äpple mitt i föreställningen. Sagotåget har jag nog aldrig sett honom så förundrad. Dottern var skräckslagen första gången och det tog ett halvår innan det gick att åka tåget igen.
Som sagt mycket positivt överraskad. Om jag gick före och visade honom nånting sa han förvånat "Va juuuur du mamma?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar