måndag 15 oktober 2012

Väntar

Tredje gången gillt jag väntar på vattkoppor.
Försökt smitta sonen ett antal gånger, tagit hem honom till barn på första dagen, låtit honom äta från samma tallrik, pussas, kramas. Nu går vattkoppor på dagis. Barnet gick hem på en onsdag. Vad jag har förstått smittas man som mest två dagar innan. Så han har hängt ihop med barnet flera dagar innan. 9-16 dagar står det på vårdguiden.. Nu har det gått 14 i så fall... Vill så gärna att han ska få det så jag kan lägga det åt handlingarna. Mina stålungar står emot det mesta, magsjukor, streptokocker, scharlakansfeber och gud vet vad alla lappar som sitter på dagis. Har knappt hostat. (Men nu ska jag verkligen ta i trä, såhär får man nog inte skriva, tänka,, jag hoppas jag inte får äta upp det här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar