fredag 19 oktober 2012

Väldigt trött

Har genomlidit min fjärde vecka med att vara själv med barnen tre dagar. Sovit i ett annat hus för jag inte vill sova själv är inte jätteuttröttande, det finns inget att göra där, så man lägger sig samtidigt som kidsen. Det är packandet och bäddandet som är jobbigt. Sen ville jag inte väcka vår inneboende en morgon, så jag och dotterna gick ut ock kissade på vår grusplan tidigt i regnet en morgon.. Då kändes allt aningens konstigt. Undrar hur många som kissar på sin grusplan i den här flådiga kommunen?!
Det värsta var att två av dagarna hade jag långa heldagsmöten, vilket resulterade i långa dagar på förskolan, lämning redan vid 7:30. Barnen var inte jättenöjda över att bli väckta och ivägskjutsade till förskolan i mörkret med varsin Ella's Kitchenklämmis i handen. Båda dagarna var jag den första att lämna, men ibland blir det så.
Men jag ska inte klaga, tisdagen var jag ju ledig med lilleman, men idag känns det väldigt avlägset.
Helgen är som bäddad för ett totalt breakdown. Lite för mycket inbokad, ett grymt pressat schema.
Tidigt imorn ska vi skriva papper på båten, sen köra den till varvet på Värmdö. Ta bussen tillbaka med kidsen, lämna över dem till mina föräldrar, stressa hem, göra oss i ordning för inflyttningsfest, som vi sedan lämnar för en total fyllefest med Hollywoodtema. Ingen aning om vad jag ska ha på mig.
Sen hem,,, så har vi bokat städning till kl 9, klockan 11 ska vi vara på Blidö och titta på hus, ett annat vid 13, sen hämta barnen, sen ligga ner och dööööö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar