lördag 6 oktober 2012

Tänk att det bara är lördag

Har haft det löjligt bra i flera dagar. Även fast jag varit själv med kidsen onsdag-fredag så har vi haft det himla bra.
Igår tog jag lite ledigt och lämnade in ett barn på förskolan och tog dottern till Skansen med en ny bekantskap. (Som jag faktist aldrig träffat, long story :-)
Vi kom jättebra överens, barnen likaså, även om hennes barn slocknade efter två timmar. Vi fick till en stressig ponnyridning då dottern har dans vid halvtre på fredagar så jag var tvungen att stressa därifrån.
Dansen har varit lite jobbig. Dottern har inte velat dansa själv, och gråtit floder eller skrikit i panik när jag sagt att jag ska gå, så jag har som typ enda förälder fått hoppa runt och dansa med barnen. Men denna gång gick det suveränt, hon sprang in själv. Så jag kunde sitta och prata strunt med de andra mammorna, supertrevligt.
Maken kom hem sent, barnen hade typ somnat. Lilleman han precis kommit ner i varv och låg inte och asgarvade och slängde ut saker, utan nynnade Lilla snigel eller Bä, bä.
Mitt i natten går vårt larm. Det är inget litet hobbylarm vi har, utan sirener och hela skiten. RÄTT högt. Vi har flera byggnader och det har inte utlösts i vårt hus. Maken ville ju helst springa ut och hämta hagelbrakarn och leka James Bond, men jag sa att det kommer inte på fråga.
Securitas och polisen kommer rätt snabbt, men de kan inte hitta något. Vet inte riktigt varför det har satt igång. Vi har som sagt haft inbrott tre gånger, så man har ju inte alltid anledning att tro att det inte är nåt.
Idag åkte jag och dotra in till stan och gick på finaste jazzkonserten på Kulturhuset. Det var kompositören Georg Riedel som spelade Astrid Lindgrenlåtar med sin dotter på jazzvis. Dottern älskade det. Sen hade jag lovat henne pannkakor, och det hittade vi på Kulturhuset. Sen åkte vi på ett vernissage, och inte att förglömma, vi åkte tunnelbana, dotterns favorit.
Sen åkte vi och handlade lite. Prickade verkligen in så mycket bra grejor att göra. Och inte en krona har jag spenderat, förutom i mataffären, för mina föräldrar bjöd på jazzen.
På kvällen åt vi supergod hel kyckling och sen gjorde jag nån sorts lchfkladdkaka. Trodde faktist inte sörjan skulle gå att äta. Typ ägg, smör och kakao som bas.. Var tvungen att improvisera lite också, inte så förtjust i sötningsmedel, så jag hade i ruttna bananer och kokosflingor och muscavadosocker.
Smakade lite bättre än det såg ut men det var väl inte det godaste jag ätit..
Klockan är endast 20:19. Och det är lördag. En hel dag till med min familj. Life is good

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar