torsdag 4 oktober 2012

Trodde inte jag brydde mig

..om dagisfotot.. (För det är väl höjden av ytlighet?) Men i dessa dagar av typ hundra procent digitala foton som aldrig hamnar på fotopapper så är det kul om man kan använda dessa foton som kommer utprintade och klara i bra storlekar lagom till jul.
Fick reda på i veckan att dagisfotografen skulle komma kl åtta (!) på torsdagsmorgonen..
Jag har lite problem med att få på dottern kläder som både jag och hon gillar, kamma håret är en pärs. Imorse hade jag radat upp lite kläder som hon fick välja på, varav en onepiece som jag köpt för länge sen. Först skulle hon absolut inte ha den på sig, sen när jag väl lirkat på den så är den på tok för stor men då vill hon inte ta av den.
Lilleman var inte trött igårkväll, honom får jag väcka tidigt och han är inte heller helt hundra på varför det ska stylas och fixas. Lillemans hår är helt rakt och klippt i pannlugg. Snyggt? Inte ett dugg. Så jag lägger i lite av makens hårgelé. Detta resulterar i att håret spretar ca 5-6 cm åt alla håll.. Vad gör jag då? Jo jag klipper lite här och var? Vill helst inte veta hur detta kommer se ut när jag tvättar ur gelén. Troligtvis aningen ojämt, då jag klippte i spretet och lät resten vara.
Spännande blir det i alla fall.

Saken till den hör också att vi bor rätt ensligt och har haft flera inbrott, så jag sover inte själv i vårt hus. Min make är bortrest i veckan och detta gjorde i att jag sov hos vår inneboende inatt. Och det är inte helt ultimat att packa ihop två barn sent på kvällen och sova alla tillsammans. Lilleman tyckte i och för sig att det var superkul. Han skrattade, slängde sin napp, slängde iväg sin kudde, täcket, rev upp lakanet, ja höll grym låda till 21:54.. Klättrar ur sängen är även ett av hans nya partytrick.  Jaja, I knew it was coming. Att ha en unge som sovit 12 timmar utan ett pip så länge jag kan minnas var alltså för bra för att vara sant.

Får man sova nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar