onsdag 31 oktober 2012

Lite panik

Panik 1:Har en sjukt massa jobba att göra för ett företag jag sitter i styrelsen för. Jag ska göra en konkurrensanalys, och jag är väl halvvägs. Har verkligen kört fast. Ska göra massa cold calls till inblandade företag och det borde väl ta sisådär en tre-fyra timmar totalt. Varför inte bara sätta igång så har jag det gjort till det är dags att hämta kidsen??

Panik 2: Bokat en resa till Bangkok tur och retur. Jag vill väldigt gärna till Laos och Burma, men har inte riktigt gjort min hemläxa. Ruskigt dålig på avstånd och kartor, och mannen bråkar om att 12-timmars bussresor i lokalbuss utan toalett inte funkar med en 2 och 3-åring. Och jag vet ju också att det inte gör det. Kollade upp ett jättefint ställe bara nån timme med flyg från Bangkok. Alla hotell jag tittade på var fullbokade..
Ringde en resebyrå för att kolla om de kunde hjälpa till att lösa lite transporter och utflykter i Burma, och hon höll ordagrant på att ramla av stolen när jag sa att vi skulle resa med barn och inte ville ha ett hotell med Bamseklubb och folk som står och ska putsa ens solglasögonen eller ger en kall tvättlapp vid solstolen. Då kräks jag, blääää, man vill väl vara där de som bor i landet är? Inte massa folk hemifrån som man ändå kan träffa närsom.
Men summan av kardemumman, en flygbiljett gör ingen semester.. Det är innehållet och just nu har vi inget innehåll :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar