måndag 12 november 2012

Plast igen!!

Blev precis tipsad om denna artikel ville bara länka för det är en riktig tidning, Dagens Nyheter som skrivit den. Plötsligt händer det! Inte bara alternativ media som har koll på detta, det gläder mig att jag kanske kan ha en konversation med mina vänner och bekanta att plast faktist är på riktigt jädra FARLIGT!!
Men det värsta är att bekant berättade att en släkting till henne hade tagit prover på vatten och det fanns plastrester i i stort sett alla hav och sjöar som testades. Man tvättar sängkläder, mattor, kläder och vart hamnar skiten? Jo i våra sjöar, Mälaren är full med flamskyddsmedel, bisfenol och fan och hans moster. Sen dricker vi detta vatten. Mums

Nu när vi var på semester hängde kidsen bra mycket på ett inhängnat område med klätterställningar, barnpool och massor med leksaker. Jag tror inte en pinal INTE var gjord i plast. Och de var inte precis nyinköpta grejor heller. En familj lämnade kvar en badring och det stod klart och tydligt att den var gjord av PVC. Barnen kutade runt i Foppatofflor hela veckan. Nu är jag arg för att jag inte tänkte på det :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar