tisdag 20 november 2012

Sonen sover inte

Hata upphackad sömn. Sonen vaknar och piper i sömnen. Han drömmer säkert, men jag vaknar av detta. Han letar efter nappen och slår huvudet i sängkanten. Jämrar sig aj, aj. Min stackars groda.
Jag vet ju inte heller om han har ont i huvudet efter limningen av huvudet, så jag springer till undsättning vid minsta ljud.
Sen vaknade han 5:30 och hoppade ur sängen och satte på Totoro. Helt kolsvart, det jag vaknar av är oiiii, ögon ont. Ljuset från tv:n stack väl i ögonen på honom. Undrar om det går att sänka ljuset från tv:n? Satte på honom ett par strumpor och gick och la mig igen. Fick sova en timme till, sen baxade (läs sparkade) jag upp maken och sa att det var hans tur och jag förväntade mig att han var äten och påklädd när jag vaknade. Det var han.
Fick iväg båda till dagis, haft en kompis över på kaffe och ska nu städa och plugga lite till kvällens föreläsning.
Nähäpp, så bra gick det att plugga. Istället fick jag för mig att göra musli och rulla köttbullar. Helt normalt. Hade inget ströbröd så jag mosade havrefras i. Hoppas det blir gott. Och jag är inte ens hemma ikväll, så jag kommer inte få smaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar