söndag 18 november 2012

Tvål

En hälsomedveten kompis läste denna blogg och frågade mig vad jag använde för handtvål. Jag är ju grymt noggrann med vad jag tvättar barnen med och duschkrämer till oss vuxna. Handtvål köper jag lite vad som finns, varannan gång ekologiskt, varannan bara för att vi behöver nåt. Kanske inte går så långt att jag köper Bliw på Ica men tvålerna innehåller definitivt sls. Ekologiskt betyder inte alltid att det är bra grejor i, bara att de är ekologiska.
Så jag fick mig en tankeläsare, tvålen i köket och badrummet hade tagit slut så jag gick till vårt sunkiga köpcentrum och inne på Life hittade jag vanlig hård tvål. Hade nästan glömt att det fanns. Lavendel luktar den och barnen tycker det är jätteroligt att tvätta händerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar