söndag 25 november 2012

Konstig helg

Väldigt konstig helg. Inte gjort så mycket alls. Maken åkte och gjorde massa ärenden med sonen igår, morfar tog dottern på bio. Jag blev lämnad ensam hemma utan några som helst planer. Supertråkigt var det.
Men sen kallade jag hem morfar och dottern och vi bakade pepparkakor. Det var roligt.
När sonen kom hem var han rätt gnällig, vet inte varför jag tog tempen, det är inte ofta han är sjuk, han hade 38 graders feber. Satte honom framför favoriten Totoro med en kudde. Han somnade på två röda. När han vaknade han han 39.4. Fick i honom lite Alvedon, sen var han rätt hyper tills han somnade på mig i soffan. När vi gick och la oss var lite lite orolig, vet ej varför. Han sov bra i sin säng, vågade inte ta honom till vår, för han brukar sova så oroligt, var rädd att han skulle trilla ur. Så det blev rokad. Tog över storasyster till vår säng, jag gick och la mig med lilleman innerst i storasysters säng då den är intill väggen. Sov med en kamin hela natten. Vaknade av och till hela natten, tog tempen lite då och då. Konstant drygt 39. PÅ morgonen när vi vaknade var febern borta. Skitskumt.
Vi skulle ha brunch här för några vänner. Hade sagt att vi skulle avvakta hur lilleman mådde. Klockan tio i nio får jag ett mess att deras barn fått ögoninflammation. Rätt surt. Så där satt jag med amerikanska pannkakor, nybakat bröd och massa annat gott. Snacka om antiklimax.
En kompis kom över och vi skulle göra pepparkakshus med våra stora tjejer. Något irriterad över att ha köpt ett pepparkakshus som visade sig vara sönder. Gick till en annan affär och bad om att få öppna paketet. Ett trasig, två trasigt, tre trasigt, sista sa tjejen i kassan bara, vi får plocka ihop ett som är komplett, så får du det gratis. Hon ville bra bli av med mig, ha ha. Men shit vad irriterad jag hade varit om jag tagit ett utan att titta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar