måndag 12 november 2012

SLS

Hittade en sida som jag kunde relatera till. Sodium lauryl sulfate. Är det bara jag som avskyr detta? Jag har alltid undvikit det i tvål och skumbad har jag i stort sett inte använt alls, om det inte kommit från min favoritaffär Eat. Fluortandkräm är ju bra för barns tänder men mindre bra för kroppen, men jag vill ju att tänderna på de små ska må bra också, så jag brukar varva lite med Urtekrams tandkräm som min dotter fullkomligt älskar. Tittade tydligen lite dåligt i innehållsförteckningen, (riktigt ovanligt) och upptäcker för några veckor sedan i en artikel om plast där det stod att man skulle undvika Bamsetandkräm för den innehåller sodium lauryl sulfate . Men sen när jag tittar i affären så innehåller ju varenda tandkräm denna skit. Blir så trött. Såklart har jag googlat en del och denna tandkräm innehåller inte sls: Zendium

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar