torsdag 7 juni 2012

En tankeställare

Hade en hemsk upplevelse igår. Det är fortfarande svårt att ta in. När det hände blev jag helt paralyserad. Vi har varit ett par dagar hos svärmor i Skåne, jag har lagat mat varje dag. Det är så enkelt när man är hos andra, och kan få lite hjälp med barnen för de tycker jag är så tråkig när jag står vid spisen. Jag står och fixar efter frukosten, barnen vill gå ut. En av mina bästa vänner ska ut med sin son, så mina barn följer med. Efter en halvtimme kommer en man in på gården. Han har parkerat sin bil mitt i vägen. (Detta är en 70-väg och folk kör som galningar) han frågar varför det står en unge mitt i vägen. Det var min älskade unge. Jag hämtar honom och ropar på min kompis som leker med dottern och sin son. Hon trodde han hade gått in med mig, men istället gått förbi huset och gått ut och lekt på vägen. Jag springer upp till mannen (min man alltså). Skriker och gråter. Han förstår först inte riktigt vad som hänt. Eller vad som inte hänt kanske jag ska tillägga. Den ungen har sån grym änglavakt. Han har trillat ner för trappor, slagit sig rätt illa men gråter knappt aldrig. Jag vet att det inte tjänar något till men jag kan inte sluta tänka på OM. OM. OM. Tänk om.. Tänk om han lekt vid vägkanten och sprungit ut i gatan.  Man kan inte vara med sina barn hundra procent. Kan inte vakta dem jämt. Så fort jag tänker på det hugger det till i magen och jag har svårt att andas. Försöker ta djupa andetag men de stannar upp till hälften. Är just nu i Paris och ska möta upp vänner för en överraskningsresa till Reims' i Champagne. Jag vill så gärna att detta ska bli en resa för livet. Tankarna går till lilleman. Jag vet att de har det jättebra med sin farmor och bonusfarfar. Måste släppa taget lite, det är utanför min kontroll. Jag får tänka Inshalla. Lilleman ska vara med oss.
I natt sov jag och maken på hotell. Sov som vanligt urkasst. Gör alltid det när jag inte sover med barnen. Jag älskar att ha dem nära, höra deras andetag. Jag har aldrig vaknat och varit särskilt trött när jag får sova med dem.  (om det inte varit alkohol inblandat :-) Inatt låg jag vaken och tänkte på saker, och på att försova mig då jag skulle flyga kl 8:20 i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar