fredag 1 juni 2012

Jobbat hårt

Jag har haft den fördelen i mitt liv att jag med ärvt kapital har kunnat starta bolag, investerat i olika företag som jag är mer eller mindre aktiv i. Jag vill inte vara för personlig men min familj sålde vårt familjeföretag, som sedan resulterade i ett bolag som vi gemensamt äger och förvaltar och även det privata.
Så jag har kunnat vara föräldrarledig så länge som jag önskat, även om jag fått ta till barnvakt när jag behövt ta möten eller fixa med bokföring. Lilleman fick börja på dagis vid 13 månader men det har bara varit tre dagar i veckan. På så sätt får jag fortfarande vara hemma med honom och jag går inte här hemma och såsar till mig helt heller. Kommer försöka arbeta 3-4 dagar i veckan i höst också, så att jag kan vara hemma med barnen separat en dag var i veckan. Att vara med ett barn är galet stor skillnad på att vara hemma med två. Ärenden och fix blir bara roligt. Det är kvalité att kunna umgås med en i taget, eftermiddag och kvällar är vi allihopa, det r kul det med, men på ett helt annat sätt.
Denna tid i maj har varit ganska hektisk med bolagsstämmor och dylikt och i veckan träffade jag knappt barnen. Vi hade även en konferens här hemma och då måste ju pretto-jag såklart laga all mat till 14 personer från grunden. (Men jag får ju faktist betalt)
Sov på hotell själv för första gången som jag kan minnas. Grand Hotel Saltsjöbaden. Vilket skämt. Denna pampiga byggnad som är så vacker på utsidan var allt annat än vacker på insidan. Hotellet är nedgånget, rummen på gränsen till sunkiga, det fanns inte ens tvål, bäddningen tafflig, luktade unket. Konferensrummet såg ut som en gammal skolsal från 50-talet. Jag bodde där på min bröllopsnatt, men då kom vi med helikopter och jag antar att vi fick ett finare rum. Plus att det var sent och vi hade en brunch nästa dag, så vi sov bara och åkte tidigt nästa dag.
Vi åt en trevlig middag med styrelsen, sen skulle vi sova och sitta i möten dagen efter. Försökte sova allt vad jag kunde, men det var så ensamt och jag saknade mina snusbarn. En kompis sa njut allt vad du kan. Det blev mitt mantra från 23-03. Hur lätt är det? Tror jag somnade efter tre. Sen var jag orolig att jag skulle försova mig. Typ aldrig ställt alarmet och telefonens batteri visade 5%, så jag beställde väckning från hotellet också. Vaknade kl 7 av mig själv.
Sen möten från 8 till 18. Men det var så roliga och intensiva ämnen som vi behandlade att jag inte var trött en endaste sekund på hela dagen. Sen åkte jag via stan och hämtade upp min dotter som varit med mormor och det var kärt återseende. Dottern kände sig grymt stor då hon fick sitta på vanlig bilkudde i taxin. Detta var vad jag fick när jag beställde bilbarnstol av Nackataxi. När vi kom till stan och skulle åka norrut visste han inte var Valhallavägen låg. Humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar