fredag 1 juni 2012

"Ledig" fredag

Fredagar är jag alltid hemma med lilleman. Det är en av mina bästa dagar. Denna lille groda är en fröjd att umgås med. Han är alltid glad, pratar, äter när jag vill, sover när han ska. Kan följa med på diverse ärenden. Jag kan fixa i trädgården, tvätta, han leker gärna för sig själv.
Ringde dagis imorse och sa att dottern inte kommer för jag ville hänga lite med båda, då vi ska ha barnvakt i morgon, något jag får ångra. Kidsen röjer, slåss, stökar ner, spiller... Dottern puttade precis ner lilleman från soffbordet, vilket resulterade i att jag stängde in dottern och hon skrek att hon var kissnödig och jag skrek kissa på dig då, vilket hon gjorde.  Sen var allt fokus på henne med att kissa klart, byta kläder, plus trösta henne över att jag stängt in henne. Väldigt pedagogiskt, not.
En kompis kommer över snart med sin tre-åring. Som tur är är hon van vid vårt hemtrevliga (läs stökiga) hem. Jag lägger min tid på att leka med barn och laga mat. Men torkar mat, golv, kladd och diskar gör jag för jämnan, det är papper och plocka saker jag har lite svårt för. Dessa saker kan ligga kvar i månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar