fredag 29 juni 2012

Glass

Mina barn äter inte så mycket korv och glass. De har börjat lite nu i vår, men helst vill jag då att det ska vara min egen.
Men igår trillade dottern rätt illa, slog läppen i sin kusins knä. Jag sa till kusinen fem år, S behöver nåt kallt. Kusinen springer och hämtar en glass. Dottern åt andaktsfullt. jag var mest glad att hon missade detaljen att glassen kom från frysen. Mina barn vet inte var glass kommer ifrån. Då blir det inget tjat när man är på stan eller i affären. Äldsta är över tre år, hur länge ska jag lyckas med detta?
Snart ska man väl introducera lördagsgodis. Glass, kakor, kanelbullar, chokladbullar, det är godis för mig. Hört att det är för att man ska kunna säga nej alla andra dagar. Passar mig perfekt :-)
Nu vaknade dottern. Vi ska åka om en timme. Kommer nog ungefär ta så lång tid att få på henne hennes kläder. Hon är så trotsig med sina kläder just nu att jag inte ens orkar skriva om det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar