måndag 11 juni 2012

Inte så eko

Haft några icke eko dagar. Gjort vad jag har kunnat men en lyxig ekoresa till Champagne i Reim's kunde det nog aldrig bli eko. Druckit en himla massa champagne, ätit gott och druckit en jädra massa flaskvatten mot min vilja. I hate it. Alltså att tänka på alla dessa flaskor som definitivt inte återvinns är tragiskt. Och att man kör Peligrino i Frankrike. Konstigt. Champagne är ju i alla fall närproducerat när man är där ;-)
Kom hem med aningens sur och uppsvullen mage av skumpa och vitt bröd. Nu ska jag försöka bli lite nyttig.
Matlådan hade kommit och i kväll blev det fullkornspasta med broccoli, paprika och hummersås med lite toppade dillmarinerade räkor. Riktigt mumsigt.
Vill egentligen inte berätta vad dottern åt, men är väl bara människa. Kokade pasta, hon hade smakat på såsen och godkänt den. När jag ska hämta smör följer dottern efter och där i kylen finns ett paket blodpudding. (Så går det när man är borta i fem dagar) Detta ser hon och detta SKA hon ha. Och jag får inte värma den, utan hon äter två skivor kall blodpudding utan något till. Bläääää.
Sen åt hon glatt pasta med hummersåsen. Konstiga unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar