tisdag 26 juni 2012

Lång dag blir längre

Gick upp rätt tidigt i morse och åkte till kontoret och gjorde bokföring. Sen hade vi långt möte angående en investering med vårt familjeföretag som drog ut på tiden. Fortsatte mötet på telefon och mitt öra höll på att brinna upp efter 2,5 timme. Sen åkte jag skärgårdsbåt tillbaka till landet. På båten var våra grannar, vars barn är ca 10 år och är hur gullig som helst med vår dotter. Hon leker med henne i timmar, läser saga, klär ut sig, badar. Idag hade hon med sig sin sjukt vackra kompis, en sagolik lite älva som hette Rio och hade dreads. Min make hatar dreads, men jag tycker det är fint. Gick upp till vårt lilla hus med lilleman efter middagen. Klockan var över åtta och vanligtvis somnar han som en klocka vid halvåtta. Det verkar bli lite senare hela tiden. Sedan kompenserar han med att sova tre timmar på dagen. Men klockan är halvtio nu, och lilleman verkar inte vara ett dugg trött. Dock stör han inte. Nu leker han med mina skor, för ett tag sedan med en fönsterskrapa. Spån är han. Sjukt nöjd i stort sett jämt. Annat va det med dottern i den åldern. 1,5.. Hon hade precis börjat dagis, var rätt gnällig och arg, jag var höggravid, hon var sen med att gå, så hon var väl frustrerad över det. Mitt i alltihopa såg jag filmen Underkastelsen, och skulle sluta med napp, eftersom det var plast i den. Mitt i alltihopa fick hon vattkoppor. Lillskruttan. Jahopp, den glada ugnen nummer två har allt annat än livskriser. Fast nu vill han inte sova. Jaja, så länge jag kan surfa, dricka lite rödvin och få en puss och ett skratt lite då och då är det ok. Ringde även ner till mina föräldrar och dottern hade somnat i soffan, så de skulle ta hand om henne. Soft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar