måndag 4 juni 2012

Skåne

Åkte till Skåne igår, eller Österlen närmare bestämt. Resan hit tog bra lång tid. Vi åkte vid halvett, kom fram 22:15. Puh... Kan ju tillägga att jag och maken var lite bakis då vi partade många, långa timmar. Jag gick upp med barnen för mannen lovade att jag kunde få sova i bilen. Fair deal. Och även om kidsen var snälla så var jag trött. Packade och fixade. Vägen ner gick såååå långsamt. Detta var den längsta tur någonsin. Dottern testade mitt tålamod mer än lovligt när hon fiskade upp rabarber som jag plockat till svärmor och slog lillebror i huvudet så han vaknade. Tog sig loss och röjde i baksätet, skrek och betedde sig allmänt jobbigt. Hade inte brytt mig om det inte var så att jag försökte sova. Hon fick även för sig att kissa på sig fem-sex gånger i bilen. Det var nu ett par veckor sedan det hände. Hon kissar alltid bara på sig ett par droppar, precis tillräckligt för att man ska behöva byta allt. (Som tur är har det inte hänt en enda gång idag) Det som tog tid var ett litet stopp i Linköping för att se en flyguppvisning, sen ett lunch och middagsstopp. Men kidsen åt bra och de fick i sig okej mat så att även mattalibanen var nöjd. Gick för att handla. I den lilla, lilla by vid bor vid fanns inte ens Gyllenmust välling. Och kan ni tänka er, med Kivik nästgårds borde man ju kunnat tro att man skulle kunna hitta äppelmust som inte är från koncentrat. Nähä ni.. Så jag kom hem rätt tomhänt. Maken tyckte jag var aningens jobbig för jag ville inte köpa ett helt paket Sempervälling som bara kommer stå och bli gammalt. Så lilleman fick lite varm mjölk i stället. Gick alldeles utmärkt. Imorn kommer en av mina bästa vänner hit med sin son. Ska bli himla kul. Sen ska jag och maken till Köpenhamn och bo på hotell i veckan innan jag åker på weekendresa till Reims's i Frankrike på champagneresa. Ska bli himla najs, kommer ha ångest över att lämna kidsen såklart, men det kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar