onsdag 20 juni 2012

La dolce vita

Har det himla bra. Solen har skinit nästan hela dagen. Maken "jobbade" hemifrån så vi fick en dag tillsammans och kunde komma i kapp med massa papperssortering och fixa bankgrejor för företaget. En trevlig lunch hann vi med också.

Hämtade småtrollen tidigt, så vi kunde hänga i trädgården i det fina vädret. Fick sex hallonlängor rensade. Aj vad jag har bränt mig på brännässlor och fastnat i tistlar. Invasion av bin var det också, surrade runt hela huvudet. Jag har hört att bin är väldigt känsliga för miljöförstörning och bekämpningsmedel, och att hela biodlingar bara dött ut oförklarligt. Men detta verkar inte stämma här, tackolov. Galet mycket hallon ser det ut att bli. Plantorna riktigt bångnar. Can't wait. Barnen fullkomligt ÄLSKAR hallon. En fästing kröp runt på mig, så det var väl ett litet minus med dagen. Blir till att kontrollera varje cm av barnen varje kväll nu.

Igår var vi bortbjudna till grannen och de lyxade till det med att öppna en Magnum champagneflaska. Slank även ner ett och annat glas rosé, så lite huvudvärk har jag faktist haft.

Imorgon bär det av med båten till landet för trevligt midsommarfirande med min familj.
Några vänner till min man kommer också med, men för att det inte ska bli nåt matgnäll från min sida så ska jag få handla. De får ta med sig dricka istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar