lördag 23 juni 2012

Sömnvanor

Midsommar blev najs. Vi firade med mina föräldrar och en av min mans bästa vänner och familj. Mycket god mat, rödvin och jag drack tom en snapps. Gav mig på att göra egen bearnaisesås. Sjukt gott. Gjorde två satser, den ena blev gudomlig, den andra skar sig. Fick reda på att man då ska vispa i såsen i lite kallt vatten. Gjorde detta och ställde den i kylen. När jag skulle värma dem till middagen skar båda sig.. Attans vad misslyckat.. Provade vattenkneppet igen och det funkade!! En lugn midsommardag idag. Tog en båttur och lämnade av våra vänner. Dottern har lagt sig vid 22-23 flera kvällar och plötsligt blev hon sååå trött. Somnade i båten. Klockan är efter fyra, kanske inte så bra att hon sover för sent men det är ganska skönt att kunna vara borta på kvällarna och inte behöva lägga två barn. Lilleman somnar varsomhelst prick halvåtta. Dottern är i nån sorts trotsålder och jag låter henne vara det. Jag vet att om jag rullar ihop pannkakan fel eller häller upp mjölken i fel glas blir det katastrof, så jag frågar ofta henne hur hon vill ha det, men det gillar inte mamma. En treåring kan inte välja säger hon. Jaja, vad vet jag. Man gör väl det som funkar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar