måndag 28 maj 2012

Så var det det här med solkrämer..

Försökt att skydda mina små mot solen som en galning. Vi har varit mycket utomlands när de var små, åkte till sydamerika när den stora var åtta månader, hon hade uv-dräkt, solhatt, satt under ett parasoll, vi var knappt på stranden när det var sol etc. Jag hade fått itutat mig att barn inte skulle ha solkräm innan ett år, och det var inte många gånger vi smörjde in henne. Jag var lite extrem skulle man kunna säga ;-)
Nu är de väldigt mobila, springer runt på förskolan utan solhatt och gud vet vad. Då gäller det att hitta bra solkrämer utan massa skit i. Och hur lätt är det?
När lillan var liten använde jag Dr Hauschka's solskydd, mer för att jag använde deras produkter till mig själv. Nu har marknaden fullkomligt exploderat.
Googlade lite nu. Är inte ensam om att bry mig om kottarna märkte jag. Denna blogg säger ju allt, varför ska jag då mecka med foton, info?? LÄS!!!
Mina egna tips. Parabener och kemiska skydd är riktiga no, no. Barns små kroppar kan inte bryta ned detta. Mina favoriter är Eco Cosmetics och Organic Children.
Lycka till. Detta är lika viktigt som att inte proppa i barnen med konserveringsmedel och halvfabrikat, det går rakt in i de små liven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar