onsdag 23 maj 2012

Denna vår är ju helt sanslös

Är det sommar nu, eller är det vår?
Denna tid tycker i alla fall jag att är helt ultimat. Det växlar lite mellan värme och lite svalare, man får längta och sen kan man sova på nätterna för det fläktar fortfarande. Man kan plantera blommor utan att det torkar ut direkt. Sveriges vår och sommar är fantastisk.
Appropå plantera fick jag igår ca 20 olika blommor/plantor/frön av en väninna till min mamma. Så nu är allt planterat, jag har skrivit upp vad de heter, men det var svåra blommor som jag aldrig hört talas om. Hoppas de växer upp så jag får se dem. Känner att de kommer bli lite meckigt med att maken vill att vi ska åka ut med båten typ en vecka i stöten och jag kommer vilja åka hem och vattna blommor. Hehe, vilka problem.
Fick iväg glada barn till dagis (eller förskola som det heter i skrift) Dottern skulle till skoooogen, det är veckans höjdpunkt. Hon fick med sig en upptinad amerikansk pannkaka från helgen, även om det vill att man tar med smörgås el frukt. Vi har nästan aldrig bröd hemma, och detta är ju nästan som en macka?
Idag jobbar mannen hemifrån, och vid lunch ska vi till Ikea.
Kommer inte ens igår när jag var där sist. Med tanke på att vi bott här i snart tre år, så tror jag att det är då vi var där. Dotterns rum är inte ens klart. Nu ska hon få en byrå. Eller dotterns rum, vi har bara två sovrum, någon gång blir det bådas rum, men vi har bara inte flyttat in lilleman dit. Han sover så sjukt bra, tolv timmar i sträck utan ett endaste pip, och dottern vaknar en gång per natt och vill att vi ska komma in dit eller komma till oss. Hon kommer inte själv in till oss, och det är förståeligt, vi har inte så välstädat, det är kolsvart och jag snubblar själv över saker. Att trampa på en lego är sådär mitt i natten.. En nattlampa kanske även ska inhandlas? ;-)
Nu har hon börjat med att vakna av att hon är kissnödig. Så det ska upp och kissas mitt i natten. Men det är ju ganska bra utveckling. Eftersom jag nästan aldrig går i affärer så står plastad frotté på en gammal Ikealista som jag hittade från förra sommaren.
Har aldrig behövt det ännu, tycker det är enklare att sätta på blöja, och barnen har inte varit magsjuka eller haft läckande blöjor. Men nu har vi haft en stor 120 säng till dottern och det verkar dumt att behöva köpa en ny madrass om olyckan är framme. Jag sätter på dottern en tygblöja på natten, det är som ett par tjockare trosor, då känner hon i fall hon kissar, men jag behöver inte byta på sängen.
Hon kissade på sig himla mycket ett tag. Fast bara några droppar här och där, men man måste ju ändå byta kläder. Men nu verkar det var under kontroll. Det ar någon vecka sen det hände sist.

2 kommentarer:

  1. Finns det inte nån mannick din man kan köpa som vattnar åt er. Som man kan ringa till och ba: VATTNA så gör den det.

    Och fick du inte en liten nattlampa från oss hehe

    SvaraRadera
  2. Ja, lilla kaninen. Den leker de med, den borde ju funka! Vi glömde såklart köpa nattlampa

    SvaraRadera