lördag 5 maj 2012

Resa

Jag och min make älskar att resa. När vi hade känt varann i bara några veckor åkte vi till sydostasien och backpackade runt i två månader. Vi bodde i hyddor, åt hund, grodor, bodde med urinvånarna i Laos, treckade, var med om lite väl våghalsiga gränsövergångar.. En jul bestämde vi oss för att åka charter till Playa del Carmen. Fyyy fasen säger jag bara. Tror vi stannade utanför ett hotell i 20 minuter innan vi letade reda på en busstation som kunde ta oss därifrån. Resan gick via Belize till Guatemala med vanlig buss... Där blev vi magsjuka. Inga detaljer,, vidrigt. Men Guatemala tyckte jag om. På vägen tillbaka stannade vi i Belize som också var trevligt. Sen gifte vi oss och bröllopsresan bar av till Kina och Tibet. En natt tältade vi på Mount Everest. Mäktigt. Tibet är ett ställe jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaka till.
I denna veva jobbade vi hårt för att få barn. Till slut lyckades vi och vår efterlängtade prinsessa kom till oss. Men inte slutade vi resa för det. Jordanien var ett trevligt resmål, men det bästa var nog när vi båda tog två månader ledigt och drog till Sydamerika. Dottern var då åtta månader.
Jag kommer nog återkomma till resandet. Tillsammans med barnen har vi varit runt i närmare tio länder, Oman, Argentina, Chile, Uruguay, Brasilien, Jordanien, England, Panama, Nicaragua, Costa Rica för att nämna några. Vi tycker om att resa på lite knasiga ställen, charter med bamseklubb är för tillfället inget för oss.
Vi har pratat om att kanske flytta utomlands och jobba något år innan barnen börjar skolan. Jag skulle vilja arbeta på något barnhem eller kvinnocenter i Sydamerika. Men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar