lördag 5 maj 2012

En härlig lördag

Idag var en fantastiskt härlig dag. Vaknade efter åtta, både lilleman och dottern sov djupt. Vi skulle dock iväg till Trosa där mannen skulle dyka efter en bojsten, så vi var tvungna att väcka barnen.
Dottern är inte den morgonpiggaste, men hon vaknade faktist först.
Frukost blev sex hårdkokta ägg, lite vindruvor och en banan för oss alla. Ja, en latte till oss vuxna.
Iväg och hade en mycket trevligt dag på detta landställe. Vi blev bjudna på lunch. Men innan dess bjöd husets barn mina barn på Mariekex. Jag OGILLAR skarpt dessa kex. Speciellt som de mest innehåller vegetabilisk olja och socker. Lunchen blev inte bättre, tärnad potatis och korv.. Måste släppa till lite hör jag ju själv när jag ser vad jag skriver.
På kvällen blev det i alla fall grillad kyckling, halloumi, avokado, sallad. Mums.
Har precis köpt en glassmaskin, så jag testade att göra lite glass. Blev kanske lite nyttig, hade i för lite socker, men dottern gillade den. Stackars lilleman hann gå och lägga sig.
Nu låter det lite som om barnen äter allt, men dottern är i trotsåldern, så jag är glad för varje sak hon faktist äter. Hon är lite av en periodare, ibland äter hon riktigt illa, men för tillfället är det helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar