fredag 18 maj 2012

Mat igen

Har märkt att denna blogg mestadels handlar om mat.. Sitter i en bil på väg hem från Nyköping och kidsen är mätta och belåtna. Maken har dykt i flera timmar, och tjejerna i huset ägnade sig åt att laga mat. Mat som passade båda kidsen. Vi gjorde pizza till barnen och hemmagjord pyttipanna till oss andra. Dottern gillar som sagt inte korv, så hon fick pizza men även två hårdkokta ägg. Jag är lite skadad efter bvc som alltid sa att min dotter var underviktig och gav mig dåligt samvete över att jag inte ville ge dottern massa färdiggröt och att hon först inte tog flaska och inte drack välling. Så nu vill jag att hon alltid ska ha mycket protein och fett, och om maten inte passar några dagar att det ändå löser sig. Bvc är experter på att ge förstagångsföderskor som inte följer Nestle's matråd dåligt samvete. Det finns lika mycket näring i ett ägg eller avokado som en flaska med berikat micrat mjöl. Och båda funkar. Nu med andra barnet vet jag att alla kan inte följa samma kurva. Va fasen jag väger 52 kg och är knappt tre äpplen hög, min man är under 180 cm, varför skulle barnen bli större?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar