söndag 27 maj 2012

Kalasat hela helgen

Varit lite dålig på att skriva. Torsdagen var galet mycket jobb, var inte hemma förrän runt 22. Ett styrelsemöte med USA som aldrig tog slut.
Som jag redan skrivit gick jag i fredags på after work med en kompis och drack en himla massa rosé. Det var trevligt. Maken tog barnen till donken. Morr. Fast jag vet ju att de bara dricker äppeljuice och äter äppelbitar, och ballongerna är det enda dottern förknippar med det välbekanta M:et.
Lördagen var lugn,  kvällen tog vi med oss lite mat till grannen och satt där och tittade på mello. Shit vilken dynga. Ryska tanterna var ju lite gulliga och den tyska killen var ju så söt att jag kunde tagit med honom hem på stubben. Sent blev det.

Imorse svullade vi på med bananpannkakor med rabarberkompott. Yummmie! Hade i linfrö, dinkelmjöl, extra ägg, physsyliumfrö, gammaldags mjölk, så de var rätt matiga.
Sen var vi på två kalas. Det ena var en barbeque ute i en park, hur mycket grillat som helst, grymt gott. Och sen hade mamman gjort de sötaste cake popsen jag sett. Det ska jag försöka göra nån gång.
Nästa kalas var totalt crazy. Hoppborg, sjukt mycket bullar, delicatobollar, tårta, dammsugare, kakor, smågodis, Festis så det hade räckt till hela kvarteret. Som tur var var kidsen mätta. De hade en pinata full med godispåsar, och den fick faktist dottern, men det var mest småkrafs i den, så det gick väl an. Av allt på hela kakbordet bad hon om mjölk. Sen ville hon såklart inte ha korv utan bara korvbröd. Orkade inte laga någon mat. Dotterns middagen ikväll blev två kokta ägg lite mozzarella och äppelmust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar