måndag 21 maj 2012

Slut i rutan

Sov ganska dåligt i natt, väcktes vid halvåtta av att mannen var på väg till jobbet och kände inte alls för morgonstress med två barn. Upptäckte dock ganska snabbt att båda barnen fortfarande sov och då tyckte jag det var lite onödigt att väcka mig?!
Skyndade mig ner för att få i mig en välbehövd latte.
Båda kidsen vaknade ganska snart och det var fullt röj. Hade bokat in eftermiddagen med en gammal kompis, lämnade in barnen på förskolan för att jag var tvungen att komma i kapp med lite bokföring och hämtade sedan dottern för att åka tunnnnnelbana in till stan. Det är halva nöjet för henne.
Vi träffades i Blecktornsparken. Båda kidsen lekte konstant med helt olika saker, de försvann åt varsitt håll. Sprang mest efter. Jag och min kompis skulle ju umgås? Är typ aldrig i lekparker, men den här var på tok för stor för min smak.
Vi köpte thaimat och gick till en mindre park och då började barnen leka lite med varandra. Plocka blommor, puttas lite, ta saker av varandra. Men då hade vi tid att prata i alla fall.
Min kompis är gravid med sitt tredje barn. Jag har fyra kompisar som är gravida med trean, har inte bestämt mig för om jag är avis eller ej. Ibland tycker jag det skulle vara mysigt att få snooza bebis igen, ibland när jag tittar på min yngste är jag bara så glad att det går att prata och få gensvar, att han förstår lite av vad som händer. Kanske inte läge att börja om mitt i allt detta? Tre barn varav den äldsta skulle vara tre år? Inte så genomtänkt. Och sen är jag ingen ungdom heller. Ska det vara en till borde det ske ganska omgående. Inshallah. Sädär ja, så får det bli.

Nu börjar det komma upp lite grönt bland planteringarna. Har sått massor med solrosor, det är en väldigt fin present att ge till folk som en liten extrapresent. Jag gillar inte att köpa massa skräp, helst inte massa leksaker som folk ändå inte kommer ihåg. De flesta leksaker vi har här hemma har vi fått i present eller ärvt. Det jag har gett de senaste kalasen har varit smultronplantor och tomatplantor. Jag hoppas barnen blir glada. Min dotter älskar att gå ut i trädgården och plocka vinbär, hallon, smultron, äpplen, päron, körsbär, plommon.. Vi har allt man kan tänka sig. Fattas bara ägg..

Märker att jag inte skriver så mycket om ekologi. Men jag kan liksom inte klämma in en hel livstil, jag tänker på allt jag äter (även om jag själv inte alltid äter allt rent) och definitivt barnen.
Jag är så glad när jag kan gå in i en mataffär eller 7/Eleven och att mina barn inte har någon aning om att man kan köpa glass och godis där. För jag har aldrig köpt någon glass eller godis till dem. Har aldrig fikat och köpt en bulle. Men de har självklart smakat glass, kakor och bullar, de får smaka när någon bjuder eller så gör jag hemmagjord lchfglass.
Jag gillar inte junk. Borde kanske döpa om bloggen till Ren livstil eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar