lördag 5 maj 2012

Mina barn

Jag förstår ju att jag måste skriva en del för att komma igång, så jag kör på medan maken lägger dottern. Dottern är precis fyllda tre, nog ganska normal unge, sov och åt väldigt bra som liten, tja till 1,5 ungefär, då jag blev gravid med lilleman. Då fick hon nån sorts nattskräck. Grät en hel del på natten. När lilleman kom blev det bättre, men hon kanske har sovit fem hela nätter sen dess.
Men man vänjer sig vid mycket. Man lär sig vad som funkar. Har aldrig provat någon metod, det mesta funkade bra när hon var bebis, så det borde ju ordna till sig. Just nu somnar hon gärna runt 21-22, vi ska helst ligga bredvid. Pianomusik och klia i håret eller i handen är ett säkert kort. Det är ganska mysigt. Men det kan ta lite tid. Sen vaknar hon någon gång eller tre på natten. Hon har fått en 120 säng, så ibland lägger vi oss med henne, eller så hämtar vi över henne till vår säng. Det som är bra är att hon sover på morgonen istället.
Lilleman som är 16 månader är som en bättre klocka. Man lägger honom helt enkelt, drar ner rullgardinen och säger godnatt. Sen rumlar han runt och när han somnat sover han ca 12 timmar utan avbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar