söndag 13 maj 2012

Det här med att blogga

Vet som sagt inte om detta var något för mig..
Jag känner att tiden mellan mina inlägg tar lite tid, och jag fortfarande får förklara för mycket. Det händer så mycket på en dag..
Dottern har varit lite krånglig i ett par dagar. Från att varit torr på dagen sedan förra sommaren då hon var två år och fyra månader, har hon nu börjat kissa på sig. Grymt jobbigt. Och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, så jag blir arg och hon blir ledsen. Idag har hon dock bara kissat på sig en gång, bättre än sju gånger dagen innan.
Hade middag igår. Köttgrytan blev sjukt god. Nu har jag även fyllt frysen med hemmagjord buljong. Så ofantligt gott med långkok. Sedan gjorde jag en rabarberpaj på vårens första rabarber från trädgården, och slängde ihop lite vaniljglass. Jag är inte en person som gillar köksmaskiner. Men glassmaskinen har prövats flera gånger nu, riktigt gott. Jag är väldigt restriktiv med glass och socker till barnen, men detta är mer eller mindre mat. Sötar man med Stevia blir det mer eller mindre ett mål mat :-)
Vi har lagt i vår båt idag. Tog en liten tur och barnen sjöng, skrattade och njöt lika mycket som vi. Jag vet att det inte är så eko att ha en motorbåt, men jag känner att jag på nåt sätt gjort mig förtjänt av den. Jag använder knappt min bil, åker mest kommunalt, källsorterar fasen allt, barnen har nästan bara second handkläder, har knappt köpt en leksak till dem någonsin, vi komposterar. Jag flyger knappt. Vi åker på en långsemester varje år, och den och båten känner jag att jag behöver..
Fullkomligt älskar Sverige på sommaren. Tur att jag gift mig med en liksasinnad som heller absolut inte vill åka utomlands under vår/sommar/höst. Då blir ju det lilla vackra varma vädret ännu kortare.
Nu längtar jag ännu mer till en tur med båten till någon naturhamn, laga mat till oss med stormkök, lägga oss med kidsen emellan oss och somna till kluckandet. Myyyyys på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar