lördag 19 maj 2012

Krämer och bubbelbad

Krämer och bubbel i schampon och tvål är ju ganska bevisat halvbra för oss vanliga dödliga. (I alla fall de som innehåller Sodium laureth sulfate) Jag har läst boken Badskumt av Katarina Johansson, allt annat än trevlig läsning.

Så efter att ha badat två fantastiskt glada barn i lite ekologiska och trevliga produkter tänkte jag att jag kunde tipsa om vad som använts ikväll. (Jag byter hela tiden, men detta är alltså vad som fanns i badrummet just nu till barnen).
Earth friendly baby bubbelbad. Bubblar helt ok, känns även ok att det intas en och annan kallsup. Detta märke har hur mycket bra saker som helst, hudkrämer, våtservetter etc.
En annan som jag precis gjorde slut på är Burt's Bees Tear Free bubbelbad. Luktar gott gör det också. När jag var i Panama av alla ställen hittade jag en butik med hela deras sortiment och de har en grym ögonkräm för "vuxna".

Tandborstning på schemat. Då har jag två favoriter: Weledas barntandkräm med calendula. Båda kidsen älskar den. Flourfri såklart. En annan är Urtekrams tandkräm, även den omtyckt av båda.

Det blev ett väldans långt badande, och jag hade ingen olja i vattnet, men brukar annars ha kallpressad rapsolja från en gård i skåne. Brukar köpa den direkt i deras obemannade gårdsbutik på somrarna, så lämnar man pengar i ett litet skrin. Hur charmigt som helst http://www.gunnarshog.se/
Insmörjning fick bli en kräm med ringblomma från Dr. Theiss. Hittade ingen bra webbsida. Den finns på Örtagubben i Stockholm.
Sedan smörjde jag in dotterns kinder med ett par droppar av min nya dyrgrip, en ansiktsolja från Estelle & Thild, både jag och hon älskar den.
Nä, nu känner jag att det börjar bli lite mycket länkar. Vid ett bra tillfälle tänkte jag tipsa om bra vitaminer och solskydd!
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar