måndag 14 maj 2012

Ska försöka vara lite aktiv

Har varit lite säregen med denna blogg. Såklart att ingen kommer läsa den om jag inte berättar adressen för nån.. Så nu har jag gjort det till några få. Får se om någon nappar och kanske vill läsa.
Sen vet ju faktist inte vad folk vill läsa om. Allt finns ju redan på nätet. Hjulet är redan uppfunnet. Är folk verkligen intresserade av vad jag har att säga?
Kanske skulle skriva om en typisk shoppingpåse när jag handlar mat? Panikmat till hungriga barn utan E:n?
Mellanmål till liten ettåring. God, who knows. Recept och sånt suger jag på. Har inte tålamod att följa, smakar av och ändrar, så jag kan knappt skriva ner ett endaste pannkaksrecept. Har ju oftast lite mer saker i än de gamla vanliga ingredienserna. Pannkakor ser jag inte riktigt som mat, och därför gör jag dem lite "matiga" lite mer ägg, fibrer, frukt, näring. Pannkakor med kokosflingor eller rivet äpple och kanel i är en total hit. Då smakar det gott och man behöver inte tänka på sylt. För kan ni tänka er, det har jag typ aldrig köpt sen långt innan jag fick barn. Frusna hallon duger gott. Nu t.o.m med lite björksocker i.
Barn gillar tydligen att fika. Mina barn äter sjukt mycket frukt, det är så vi "fikar"men det är ju sådär mycket fett och protein i, och dessutom ganska dåligt för tänderna. Hittade detta recept som jag tänkte prova med Kellogg's All bran i. Vet dock inte riktigt när jag ska få tid till detta. Hittade ett muffinsrecept med All bran i som jag gjort ett par gånger, men börjar tröttna. Men det är som matigt bröd, och dotterns tror att det är en bulle. Win/win.
Nä, nu sova, godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar